Afspraak
Bel en maak een afspraak op het nummer
+32 497 11 61 59
Als ik verhinderd ben om mijn telefoon te beantwoorden, gelieve mij dan een berichtje te sturen of uw gegevens in te spreken op de voice mail en dan bel ik u zo snel mogelijk terug. Het is tijdens het trimmen niet altijd mogelijk om de telefoon te beantwoorden, want al mijn aandacht gaat op dat moment naar de aanwezige hond.
Enkele tips voor je bezoek aan het salon
- Zorg dat je hond geen volle maag heeft. Voer hem dus niet vlak voor je naar het salon komt.
- Graag nog even je hond goed uitlaten zodat de trimbeurt niet onderbroken moet worden voor een sanitaire pauze.
- De hond wordt steeds aan de leiband of in zijn reismand binnengebracht.
- Als je hond in het verleden agressie heeft vertoond bij het uitvoeren van handelingen zoals borstelen, wassen, drogen, nagels knippen, oren kuisen, oppakken van de poten,... gelieve dit dan ook te melden voor de veiligheid van zowel de hond als mezelf.
- Ook een medische probleem, een aandoening of loopsheid moet steeds gemeld worden voorafgaand de trimbeurt zodat hiermee rekening kan worden gehouden.
Algemene voorwaarden
Artikel 1. Definities
In deze algemene voorwaarden worden de hiernavolgende termen in de navolgende betekenis gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders aangegeven:
- Opdrachtgever: wederpartij van Verdoken hof, eigenaar van het huisdier.
- Overeenkomst: de overeenkomst tot dienstverlening.
- Huisdier: één of meer huisdieren waarvoor de overeenkomst is afgesloten.
Artikel 2. Algemeen
1. Verdoken hof
Scharon Bruneel
Iepersteenweg 38
8650 Merkem
KBO KBO 0695.856.224
2. Deze voorwaarden gelden voor iedere overeenkomst tussen Verdoken hof en opdrachtgever waarop Verdoken hof deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door beide partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
Artikel 3. Inschrijving
1. Bij het eerste contact (schriftelijk, telefonisch of fysieke aanwezigheid) worden de gegevens van de opdrachtgever, het huisdier en gegevens omtrent de verzorging beschreven, waarmee deze akkoord gaat met de algemene voorwaarden.
Artikel 4. Rechten en plichten
1. Verdoken hof verplicht zich, naar haar best mogelijke kunnen, zorg te dragen voor het huisdier van de opdrachtgever.
2. Verdoken hof zal zoveel mogelijk rekening houden met de persoonlijke wensen van de opdrachtgever ten aanzien van de verzorging van het huisdier (in mate van het mogelijke en enkel als de vachttype van de hond de gevraagde handelingen toelaat! – zie diensten) en de extra diensten die door Verdoken hof tegen meerprijs worden aangeboden.
3. Verdoken hof behoudt zich het recht voor om een overeenkomst te allen tijde te beëindigen.
4. Verdoken hof behoudt zich het recht voor om zonder opgave van redenen een dier te weigeren.
5. Verdoken hof is niet aan te merken als bezitter/eigenaar van het huisdier.
6. Verdoken hof behoudt zich het recht voor om zonder opgave van redenen deze algemene voorwaarden en tarieven te wijzigen.
7. Verdoken hof behoudt zich het recht voor om een verzorging af te zeggen wegens ziekte of wegens weersomstandigheden die de veiligheid van het huisdier en Verdoken hof bedreigen.
8. Overeenkomsten zijn bindend op het moment dat deze mondeling of schriftelijk tot stand zijn gekomen.
Artikel 5. Rechten en plichten opdrachtgever
1. Opdrachtgever dient een WA (familiaal) verzekerd te zijn.
2. Opdrachtgever is aansprakelijk jegens Verdoken hof voor schade ondervonden vanwege het niet vermelden van informatie, dan wel het verstrekken van onjuiste informatie met betrekking tot het huisdier waarop de overeenkomst van toepassing is.
3. Opdrachtgever dient ervoor te zorgen dat het huisdier aanwezig is op de afgesproken tijden en dagen. Indien het huisdier niet aanwezig is bij een bezoek, wordt de geplande service onverminderd in rekening gebracht.
Artikel 6. Aanbieden huisdier - aanvaarding klant
1. De klant dient bij het aanbieden van diens huisdier steeds melding te maken van de gezondheidstoestand van het huisdier, alsook van eventuele gedragsproblemen en eventuele allergieën. Indien het huisdier in het verleden labiel, instabiel of agressief gedrag heeft vertoond, dient de klant hiervan steeds melding te maken bij de aanbieding van het huisdier aan Verdoken hof.
2. Bij aanbieding van het huisdier dient deze vrij te zijn van teken, vlooien en klitten. Indien toch teken, vlooien of klitten worden vastgesteld, kan dit ertoe leiden dat een bijkomende behandeling/verzorging dient te worden toegepast, wat leidt tot betaling van de in de prijslijst opgenomen supplementen.
3. De aanwezigheid van teken, vlooien of klitten kan ook een reden zijn om de verzorging te weigeren of stop te zetten. Indien de praktijk of wachtkennel dient te worden ontsmet, zal een bijkomend supplement worden aangerekend aan de klant zoals bepaald in de prijslijst.
4. Verdoken hof behoudt zich uitdrukkelijk het recht voor om voorafgaand of tijdens een behandeling een klant en/of huisdier te weigeren, bijvoorbeeld omwille van het gedrag, de gezondheid en/of toestand van het huisdier, ter bescherming van de fysieke integriteit van de verzorger, het gedrag van de klant ten aanzien van Verdoken hof of haar verzorgers, etc.
5. Verdoken hof maakt steeds voorbehoud wat betreft de bestaande toestand van het huisdier, in het bijzonder reeds bestaande verwondingen of aandoeningen. Het is de verantwoordelijkheid van de klant om het huisdier voorafgaand aan de behandeling te inspecteren en melding te maken van verwondingen of aandoeningen.
Artikel 7. Aansprakelijkheid
1. De opdrachtgever blijft gedurende de overeenkomst met Verdoken hof zelf aansprakelijk voor het dier/dieren.
2. Opdrachtgever is aansprakelijk voor aantoonbare schade, geleden door Verdoken hof of derden, veroorzaakt door het huisdier. Eventuele kosten van schade aan Verdoken hof of derden worden op de opdrachtgever verhaald.
3. Verdoken hof is niet aansprakelijk voor het weglopen of anderzijds verdwijnen van het huisdier, tenzij Verdoken hof opzet of grove schuld te wijten valt.
4. Verdoken hof is niet aansprakelijk voor enigerlei schade, in welke vorm dan ook, ten gevolge van niet direct met zijn dienstverlening verband houdende oorzaken.
5. Alle aansprakelijkheid is te allen tijde beperkt tot vergoeding van de door een dierenarts in rekening gebrachte kosten. Bij onherstelbare schade respectievelijk verloren gaan van het dier is Verdoken hof ten hoogste aansprakelijk voor de aanschafwaarde van het verloren gegane dier, behoudens dwingend rechterlijke bepalingen.
Artikel 8. Ziekte van het dier
1. Opdrachtgever is verplicht Verdoken hof zo spoedig mogelijk op de hoogte te brengen van eventuele ziektes van het huisdier waarop afspraken van toepassing zijn.
2. In geval van overmacht wordt de uitvoering van de overeenkomst opgeschort zolang de toestand van de overmacht de uitvoering belet en gelden de annuleringsvoorwaarden.
3. Bij een gezondheidsbedreigende situatie waarbij direct ingrijpen noodzakelijk is zal Verdoken hof deze maatregelen (laten) nemen en zal de eigenaar van het huisdier de kosten daarvan voor zijn rekening nemen.
Artikel 9. Geschillen en toepasselijk recht
1. De rechter in de vestigingsplaats van Verdoken hof is bij uitsluiting bevoegd van geschillen kennis te nemen, tenzij de kantonrechter bevoegd is. Niettemin heeft Verdoken hof het recht het geschil voor te leggen aan de volgens de wet bevoegde rechter.
2. Partijen zullen eerst een beroep op de rechter doen nadat zij zich tot het uiterste hebben ingespannen een geschil in onderling overleg te beslechten.
3. Op elke overeenkomst tussen Verdoken hof en de opdrachtgever is Belgisch recht van toepassing.
4. Indien één of meerdere der bepalingen in deze algemene voorwaarden nietig zijn of vernietigd mochten worden, blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden volledig van toepassing. Verdoken hof en opdrachtgever zullen alsdan in overleg treden teneinde nieuwe bepalingen overeen te komen, waarbij indien en voor zoveel mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling in acht worden genomen.
Artikel 10. Betalingen
1. Betalingen dienen contant/via u bank-app te geschieden na afloop van de verzorging van het huisdier.
2. Van opdrachtgever kan worden verlangd dat hij/zij zekerheid stelt voor het voldoen van zijn financiële verplichtingen. Zolang die zekerheid niet is gesteld, kan de levering van goederen en diensten worden geweigerd.
3. Indien na afloop van de verzorging van een dier blijkt dat Verdoken hof meerwerk heeft moeten verrichten is Verdoken hof gerechtigd dit door te berekenen.
Artikel 11. Aanbiedingen en prijsopgaven
1. Aanbiedingen, prijsopgaven e.d zijn geheel vrijblijvend, evenals onze mededelingen betreffende de uitvoering van diensten. Prijsopgaven vinden plaats op basis van de ten tijde van de opgave geldende prijzen. Levering van goederen en diensten die niet in de prijsopgave zijn genoemd, worden afzonderlijk berekend.
2. Verhoging van de opgeven prijs? In geval van stijging van de inkoopprijs en ander met de te verlenen dienst verband houdende kosten, zullen worden doorberekend. Indien dit binnen drie maanden na de sluiting van de overeenkomst geschiedt heeft de klant/opdrachtgever het recht om de overeenkomst te ontbinden.
Artikel 12. Levering van goederen en diensten
1. De levering van diensten geschiedt in het trimsalon. Het te behandelen dier wordt op de afgesproken dag en tijd gebracht en afgehaald, tenzij anders overeengekomen.
2. Als de opdrachtgever, om welke reden ook, nalatig is om aan zij verplichtingen te dezer zaken na te komen, is hij/zij aansprakelijk voor alle daaruit direct of indirect voortvloeiende kosten.
Artikel 13. Annuleringsvoorwaarden
1. Annuleringen moeten telefonisch ingediend worden.
2. Bij annulering korter dan 24u voor het afgesproken tijdstip of bij het niet komen opdagen op een afspraak is 100% van de voor de dienst geldende prijs (volgens de prijslijst van Verdoken hof) verschuldigd. Er zal u een factuur gestuurd worden, bij niet betaling binnen de 30 kalenderdagen zal er een incasso bureau ingeschakeld worden. Deze rekenen u extra kosten aan.
3. Artikel 12.1 geldt niet wanneer het betreffende dier is overleden. Of wanneer het betreffende dier binnen 24 of 48 uur een dierenarts moet of moest consulteren door ziekte, die de afspraak bij Verdoken hof onverantwoord maakt. Bewijs van geconsulteerde dierenarts dient binnen 24u na behandeling met Verdoken hof overlegd te worden.
4. In geval van overmacht wordt de uitvoering van de overeenkomst opgeschort zolang de toestand van de overmacht de uitvoering belet.
5. Onder overmacht wordt verstaan: elk feit of complex van feiten, liggend buiten de macht van Verdoken hof, die van zodanige ernst of omvang is, dat nakoming van de overeenkomst redelijkerwijze niet meer kan worden verlangd.
6. Indien de overmacht langer dan veertien dagen aanhoudt, is er een wederzijdse bevoegdheid de overeenkomst te ontbinden. In geval van ontbinding is de opdrachtgever gehouden tot betaling van een vergoeding voor reeds gepresteerde.
7. Overmacht is mede aanwezig indien de leverancier, om welke reden dan ook, in gebreke is om goederen of diensten te leveren, die noodzakelijk zij voor de uitvoering van de overeenkomst.
8. Voor eventuele schade kan Verdoken hof niet aansprakelijk worden gesteld.
Artikel 14. Klachten
1. Klachten ter zake van een door Verdoken hof verleende dienst zijn slechts van waarde mits Verdoken hof binnen 48u van de klacht schriftelijk en/of telefonisch op de hoogte is gebracht, en vervolgens dient de opdrachtgever binnen de 24u na melding van de klacht zich met het dier bij het trimsalon te vervoegen.
2. Verdoken hof zal na het ontvangen van de klacht binnen de 24u reageren en, binnen alle redelijkheid, binnen 48u een geschikte oplossing aanbieden.
3. Indien er geschillen ontstaan, wordt wederzijds een deskundige aangesteld. Mochten deze deskundigen niet in overeenstemming met elkaar kunnen worden, wordt in samenspraak een derde deskundige aangewezen. Het oordeel van deze derde deskundige zal bepalend zijn.